کد مطلب: 205252
قاليباف در ديدار وزير امور خارجه سوريه:
بايد در عرصه اقتصادي هم همچون ميدان مقاومت دشمن را ناکام کنيم
تاریخ انتشار : 1400/09/16 11:25:41
نمایش : 729
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه ميدان نتوانستند به دست بياورند را در جنگ اقتصادي دنبال مي‌کنند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدباقر قاليباف در ديدار «فيصل مقداد»، وزير امور خارجه سوريه، گفت: سفر به کشور سوريه سفر مهمي بود که در ذهن من باقي مانده است. در اين جا نيز درخواست مي‌کنم که سلام من را به رئيس‌جمهور و رئيس مجلس سوريه برسانيد.

 
وي افزود: در خصوص مسائلي که در کشور سوريه مورد توافق قرار گرفت چند جلسه مهم تشکيل داديم و بيشتر بر مسائلي همچون تسهيل فعاليت بخش‌هاي خصوصي دو کشور، فعال‌تر شدن اتاق‌هاي بازرگاني و کمک به توسعه توليدات صنعتي و کشاورزي متمرکز شديم.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه امروز مهم‌ترين موضوع ما توسعه اقتصادي بين ايران و سوريه است تصريح کرد: دليل روشن اين مسئله هم اين است که دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه ميدان نتوانستند به دست بياورند را در جنگ اقتصادي دنبال مي‌کنند و بر همين اساس بايد تلاش کنيم در عرصه‌هاي اقتصادي و سياسي موفقيت ميدان را کسب کنيم.
 
قاليباف با اشاره به اينکه در آينده‌اي نزديک کميسيون مشترک با مسئوليت وزير راه و شهرسازي در سوريه حاضر مي‌شود، ادامه داد: در کنار مباحث اقتصادي و سياسي، ناامني‌هاي موجود را بايد با گفتگوهاي سوري-سوري به نتيجه برسانيد و ايران و براي نقش‌آفريني از طريق فرايند آستانه آماده همکاري است.
 
در ادامه اين نشست «فيصل مقداد»، وزير امور خارجه سوريه، گفت: امکان ندارد مسئولان و ملت سوريه سفر رئيس مجلس ايران را فراموش کنند، اين سفر نمود حقيقي و تعبير عميق از علاقه ملت ايران به ملت و مجلس سوريه بود که شما به نمايندگي از ملت ايران آن را ابراز کرديد.
 
وي با اشاره به اينکه خوشحالم که امروز در خانه ملت و پايگاه دموکراسي در ايران هستم که نقطه و کانون اميدبخشي براي ملت‌هاي منطقه است تا همواره استقلال، آزادي و حاکميت خود را حفظ کنيم، ادامه داد: سلام‌هاي پر مهر رئيس‌جمهور بشار اسد و همين طور رئيس مجلس سوريه را تقديم شما مي‌کنم.
 
وزير امور خارجه سوريه با تأکيد بر اينکه از صميم قلب به ديپلماسي پارلماني اعتقاد دارم، عنوان کرد: اين ديپلماسي در سايه حضور فعال نمايندگان پارلمان‌هاي ايران و سوريه در محافل بين‌المللي رنگ و بوي بهتري به خود گرفته است، چنين اجلاس‌ها و محافلي که نمايندگان ايران و سوريه در آن شرکت مي‌کنند فرصتي فراهم مي‌سازد تا تبادل تجربيات کنيم و دشمنان، دستاوردها و پيشرفت‌هاي ما را مشاهده کنند.
 
وزير امور خارجه سوريه تصريح کرد: دستاوردهاي بزرگي به برکت جانفشاني‌هاي ارتش سوريه و خون شهدايي مانند شهيد سليماني، شهيد ابومهدي المهندس، شهداي حزب‌الله و ديگراني که در ايران، سوريه و لبنان جانفشاني کرده‌اند، محقق شده است اما به رغم همه اين پيروزي‌ها، جنگ ما با تروريست‌ها هنوز تمام نشده است.
 
«فيصل مقداد» همچنين بر تلاش سوريه براي پايان دادن به اشغال برخي مناطق شمالغربي اين کشور تأکيد کرد و گفت: اشغال‌گري‌هاي آمريکا در شمال شرق و جنوب سوريه نيز خطرناک است و بايد پايان پيدا کند، آن‌ها همچنين از طريق جنگ نرم و به کمک ابزارهاي خود در منطقه و سازمان‌هاي غيردولتي وابسته به آن‌ها، ابزارهاي اقتصادي و خريدن افراد تلاش مي‌کنند سلطه و استعمار را بر کشورهاي ما تحميل کنند.
 
وي افزود: آمريکايي‌ها بعد از شکست در به‌کارگيري تروريسم، دخالت مستقيم در کشورها و ايجاد پايگاه‌هاي نظامي، مجبور به خروج از بخش‌هايي از منطقه شدند و به شيوه‌هاي ديگري براي تحقق اهداف خود متوسل شده‌اند.
 
«فيصل مقداد» با اشاره به اينکه تحريم‌هاي ضدانساني آمريکا که عليه ايران، سوريه و کشورهاي ديگر اعمال مي‌شود با هدف به زانو در آوردن ما هستند و قصد دارند آن چيزي که نتوانسته‌اند با شيوه‌هاي نظامي به دست آورند را با تحريم‌ها محقق کنند، افزود: از ايستادگي مردم ايران در کنار مردم سوريه تشکر مي‌کنم.
انتهاي پيام؛ 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg